Survivor light...på heden

Når 2 moderne damer mødes kommer der som regel en masse gode ideer på bordet! Jeg tog såmænd bare på kaffeslabbarads og fik en sladder for en sludder eller omvendt.... Ihvertfald var Sandarfruen ved at planlægge en tur op på Arnarvatnsheden med mad og drikkevarer til vejarbejderne deroppe og det blev arrangeret sådan at jeg ville være uundværlig på den tur!!! Mandag aften fortalte jeg børnene at jeg ikke ville være hjemme for jeg skulle op på heden. Hvad jeg skulle derop for.... Tjah med mad til de landmænd der var deroppe. Jon spurgte om de var på en survivor...overlevelsestur de mænd! Hehehe nej de var på vejarbejde..... Der blev vasket op, gjort rent, grillet og drukket. Det skal bare opleves sådan en aften med islandske viser, men det kræver sq også at man forstår sproget! Jeg har en lumsk tanke om at jeg blev inviteret med på grund af mine opvasketalenter...for det kan ikke være på grund af alle de viser jeg kan! Det blev til en overnatning i en af hytterne deroppe, jeg sov som fik jeg betalt for det! Morgenen efter var der lidt kørsel frem og tilbage, et fladt dæk, mangel på diesel og pakke vores ting ned. Vi overvejede at køre sydover på hjemvejen men vi kunne ikke rigtig bestemme os... Jon a Osi sagde at hvis vi tog den vej skulle vi huske at sætte firhjulstrækket til når vi skulle over åen for der var store sten hist og her. Vi havde ikke andet at lave end at tage afsted sydover så det gjorde vi. Uden kamera! Hvorherre bevares! Sikke et landskab....bare så flot. Efter ca.20km kom vi til "åen".....det er sq ikk nogen å, det var heller ikke en elv.....det var en FLOD i vores øjne. Nordlingjafljot...den er bred....og temmelig meget strøm i den for os damer der ikke kører over sådan en hveranden dag. Vi kom over og nu kan vi ALT, simpelthen bare ALT...så enkelt er det. 

På menuen i dag står der hakket kød i gryden med lidt af det ene og det andet i og blåbærsuppe med tvebakker til dessert.Der ligger grillkød(lammekød selvfølgelig), lammekølle og en lille oksesteg til optøning som skal bruges i weekenden. 

kl.20.01 i dag får jeg ferie! Passer lige med at jeg kan tage i stalden i morgen tidlig og malke! Nej nu sætter jeg mig ned og strikker indtil den tanke har forladt mit hoved.... Meeeeen det passer lige med at Sandras sidste arbejdsdag hos os er i dag sååååååå........ Jeg tror, jeg bliver nødt til at stå på hovedet i en spojn me kolt vojn indtil det er gået over!

Min stue ligner en garnbutik.....og det bliver der gjort noget ved i morgen. Og det er ikke nok at knipse med et par fingre....der skal bruges 2 hænder og lidt praktisk tænkning.

Over og ude.... 

 

 


« Síðasta færsla | Næsta færsla »

Bæta við athugasemd

Ekki er lengur hægt að skrifa athugasemdir við færsluna, þar sem tímamörk á athugasemdir eru liðin.

Innskráning

Ath. Vinsamlegast kveikið á Javascript til að hefja innskráningu.

Hafðu samband