En storm....i et glas vodka?

Sikke tiden går! Det har sneet og ligget nogle dage og vi takker en vis herre for at det er væk igen. Børnene nåede da at være ude at kælke en enkelt dag og havde det mægtig sjovt.

Sidste weekend startede jeg igen med at arbejde på sygehuset i køkkenet. Det bliver til et par få vagter i hver måned og det er bare fint. Sidste weekend i september var jeg i køkkenet på slagteriet, men det var kun fordi at husholdersken derude stod med håret i postkassen og manglede hjælp. Jeg havde skam et par gode dage derude. Fik en sludder for en sladder og omvendt.

Så har jeg fundet ud af at det er nemmere at få fat i Islands præcident end sin egen datter...! Men jeg har intet at snakke med Hr. Olafur om, med mindre han gider at snakke om strik og deslige. Elisabet og David kommer hjem på lang weekend her på torsdag. Jeg har gjort alt til at jeg ikke skulle arbejde denne weekend meeeeeen så ringede der en dame i går og spurgte om jeg ville komme på besøg i Saudarkrok for der skal sys og hjælpes og jeg sagde selvfølgelig JA. Glæder mig da bare helt vildt. Tager afsted fredag og kommer hjem lørdag...ja og jeg tager alene afsted, det skal jo være en skidegod tur ikk!!! 

Vi var til bal i lørdags og det var kanon...mødte en masse, som jeg ikke har set for nylig....mødte nogen som jeg aldrig har mødt før. Nogen var sjove, halv sjove, fulde, halffulde og stangstive som ikke kan huske at de har mødt mig! Andre var...kom lige klar af mig..... Jeg morede mig ihvertfald og går da bare og venter på det næste bal.  Jeg vil da lige sige at hvis jeg havde været chaffør så havde jeg nok stukket af tidligt og taget hjem og sove... Jeg skal ikke køre næste gang, det kan jeg da se på det hele. Jeg kunne godt lige dyrke en Bagenkophalfest nu, lige nu sq, det er sq lang tid siden.

Ellers går livet sin vane gang og de største problemer er så små at det ikke kan betale at brokke sig over det. Bagateller! Altså nu snakker jeg ikke lige om Islands økonomi for den blander jeg mig ikke i.... Det vil jeg slet ikke starte på, for det kan I læse om i aviserne. Jeg kan da klage over vejret, men jeg gør det ikke, for en friskere luft end heroppe får I/vi altså ikke. Det lufter en del og stormede i nat men det sov jeg mig fra. Det bølgede godt på søen i går og da jeg var ude at handle lå der en kutter og vuggede lige uden for havnen... HJEMVE..! Hvis jeg kunne få nogen til at sejle pålidelighedssejllads (er det stavet rigtigt Sonja) heroppe hvert år så var det næsten garanteret at jeg ville komme ud at sejle en gang om året....jeg må tænke over det. Narj...olien er sikkert nok for dyr til at ligge og sejle rundt for sjov...

På natbordet ligger en bog med digte. Ja jeg ved ikke lige hvor lysten kommer fra til at læse den. Men nu ligger den der og den skal læses. Måske er det noget der kommer med alderen. Jeg kender forfatteren, vi har nemlig samme bogsmag selvom der er omkring 40 år imellem os. Hun er forresten også bidt af en gal strikkepind! Ellers har jeg smidt 3 veste af pindene siden jeg skrev sidst og nu er jeg ved at strikke en islandsk sweater som skal til DK. Den kommer til at gå rundt på "Laaauelåi". Jo så har jeg en trøje i armyfarver på pindende og en grøn vest som har ligget for længe, men den irriterer mig ad h... til. Q være at jeg skulle åbne vinduet og smide den ud! Ellers har jeg taget alt som jeg har strikket, og som lå og ventede på et julemarked, med ud i kiosken på Laugarbakka og der er det sat til salg. Så må jeg jo bare strikke noget andet til julemarkedet. Så nemt og enkelt er det jo. 

Nu er det sq nok for denne gang, jeg skal ud at lave mad.... Hyg jer.... 

 


« Síðasta færsla | Næsta færsla »

Bæta við athugasemd

Ekki er lengur hægt að skrifa athugasemdir við færsluna, þar sem tímamörk á athugasemdir eru liðin.

Innskráning

Ath. Vinsamlegast kveikið á Javascript til að hefja innskráningu.

Hafðu samband