December 2008...

Hörte lige i min öresnegl at der er nogen i Bagenkop, nćrmere nede paa Stationsvej, der synes at de hörte for lidt herfra!!!! Saa her kommer lidt unyttigt nyt! 

Strik..... det blev til en del ting som jeg fik strikket fćrdigt i december. Det er da helt utroligt at jeg har kunnet passe mine jobs med alt det jeg har naaet! 2 bluser, 1 sweater, 2 veste, 5 "lööööver" og saa bliver jeg fćrdig med en kjole til qsinen nede paa klintevej i morgen. Jeg sagde at jeg ikke kunne starte paa kjolen för efter nytaar, men det er sq saa kedeligt og sidde og kigge ud i luften, saa hellere strikke! Paa min egen önskeliste over strikkede ting er der en vest og en ny kjole for den anden er meget brugt, hvilket jo er godt, men lidt nyt skal der jo til.

 Saa fik jeg stoppet alle de strikkede strömper som laa og ventede paa mor Sonja....men de kunne jo ikke vente lćngere saa jeg blev selv nödt til at stoppe dem. Men hun kan vćre helt rolig for jeg har masser af ting der skal sys eller broderes naar hun kommer igen. Svigersönnen havde forresten spurgt om jeg ikke kunne strikke ham en hue til stalden....jo jo saa det gjorde jeg. Men den kunne han ikke nćnne at bruge i stalden og jeg ved ikke hvordan jeg skal kunne strikke en der er grim nok til stalden :O) Manchester United huen som er blevet brugt hidtil er en udemćrket staldhue.

Dagen opskrift....

300gr nyrebönner(hedder det det?)

200gr hakket okseköd

4 hvidlögsfed

8 skiver bacon

4 gulerödder

1/2 kop selleri

1/2 kop purrelög(det hedder det garanteret ikke)

4 spsk tomatpurré

2 ds tomater

2 1/2 tsk grönsagskraft

1 spsk eddike

4-6 spsk soyasovs

1 tsk peber

2 tsk chili

2 tsk salt

100gr creme fraiche

Hak det der kan hakkes. Brun ködet og smid allt grönt udi. Smid resten udi og lad det koge 5 min. Hćldes i noget der maa sćttes i ovnen og gi´ det 40 min. ved 180 gr. Spis flutes til.

Daviđ har lige staaet og lavet det og jeg glćder mig til at spise om lidt. Man er vist ved at vćre trćt af julemad og til nytaar skal vi jo til den igen. Det er ikke helt normalt med de mćngder mad vi ćder til jul. Man spiser jo selv om man ikke er sulten for det skal smages det hele. Juleaften fik vi udbenet lammeryg med soltörrede tomatfyld og hamburgerryg....og selvfölgelig alt hvad der til hörer. Men den lammeryg var altsaa noget af det bedste jeg har smagt lćnge og det kan jeg vel godt tillade at sige selv om det var mig selv der havde lavet det!!! Vi fik Ris a la mande til dessert og mandlen fik JEG og for en gangs skyld vidste jeg ikke hvad der var i mandelgave for den havde Elísabet og Davíđ köbt. Det var et meget specielt puslespil paa 1000 brikker og det gik vi i krig med i gaar. Men videre med juleaften....efter maden pakkede vi gaver op....vi render ikke om juletrćet men gaar direkte til gaverne. María var godt nok ikke tilfreds med det lćs gaver at Elísabet fik, men hun har jo faaet en svigerfamilie og saa kan det jo ikke vćre anderledes. María fik en babyborn, Kong fu panda dvd, öreringe, bluse, badekar og meget mere som jegf ikke lige kan huske. Jón fik bluse, guinnes rekordbog, bog om katte og joe boxer natbukser. Jeg remser ikke Elísabet´s gaver op for det tager da for meget tid. Vi gav börnene sölv! Pigerne fik 3 stk "doppur" (blomst til bćltet) hver til deres endnu ikke syet folkedragter. Jón fik en sölvhalsekludsdimsedut til hans jakkesćt, mangler bare at gravere hans initialer i den. Det blev saa tid til desserten og efter den var der dömt afslapning...

Nej, vi havde ingen hvid jul...men juledag da jeg vaagnede lidt för middag :OŢ var her blevet hvidt igen...

Julekort....blev der ikke sendt mange af i aar eller helt prćcis ikke et eneste. Jeg gad ikke at skrive dem og det gad Gísli aabenbart heller ikke. Der var bare saa mange andre ting jeg brugte min tid paa og saa har jeg vel reddet et enkelt trć :O) Men mine tanker har da gaaet til jer alle(som de plejer) hele december alligevel. Tror heller ikke jeg sender nćste aar....

Jeg fik en lille gćst i min bil! Den aad mine handsker og til gengćld satte jeg en fćlde i yaris og fangede den. Jeg har sq da aldrig oplevet noget lignende....men ja jeg fangede en mus i min bil. Det vil sige en döv mus....for jeg ved ikke hvordan den har kunnet undgaaet at blive döv efter en tur med mig og min  musik :O) Min mekaniker foreslog at faa mig en kat...det ville holde musene ude :O)

Jeg smutter igen og nćste gang gaar der nok ikke saa lang tid i mellem at jeg skriver...

Tutteluuuuu

 

 


« Síđasta fćrsla

Bćta viđ athugasemd

Ekki er lengur hćgt ađ skrifa athugasemdir viđ fćrsluna, ţar sem tímamörk á athugasemdir eru liđin.

Innskráning

Ath. Vinsamlegast kveikiđ á Javascript til ađ hefja innskráningu.

Hafđu samband