Vores ferie anno 2008

Så er  vi kommet hjem fra vores 6 dages tur på vestfjordene. D.6.august tog vi til Olafsvik og overnattede der i 2 nætter. Vi tog den længere vej dertil som sagt syd om Snæfellsnes. Stoppede i Budir og kiggede der på kirke og kirkegård, i Arnastapi kiggede vi ned på havnen. Vejret var tanfastisk... I Fjørukaffi i Hellnar drak vi kaffe på verandaen....sikke en udsigt og brilliant vejr. Derfra lå turen til Olafsvik og aftensmaden var pizza.

D.7.august havde Maria fødselsdag og hun måtte vælge om vi skulle ud at se hvaler eller sejle omkring øerne i Breidafjørd. Det blev til øerne og vi havde en fantastisk god tur. De fangede skaller og alt muligt godt fra havet som vi blev budt på. Nej jeg smagte ikke noget af det, jeg vil hellere ha lammekød! Vi så havørne, ja og en masse andre dyr med vinger... Det var sq godt at være ude at sejle igen. Det her år slår da alle mine rekorder her i landet.

D.8.august pakkede vi sammen og kørte imod Bolungarvik. Vi stoppede i Skalanes hos Andrea og Sveinn i en 3 timer. Det er bare et skønt sted med udsigt til alle øerne i Breidafjørd. Vejen dertil var sådan lidt op og ned, højre og venstre, skarpe sving hvor man bare tænker at nu vil jeg helst ikke møde en lastbil. Vi har kørt den vej 4 gange og alligevel tænker jeg det samme hvergang. Af alle hederne så var Hrafneyrarheden den værste...det skal opleves. Jo vi kiggede på Dynjandi som jeg synes er et af Islands smukkeste vandfald. Vi ankom sent om aftenen til Gauja og Systu i Bolungarvik.

D.9.august tog vi dagen stille og roligt. Gik i svømmeren og mændene tog på stadion og kiggede på fodbold. Vi grillede om aftenen og spillede Vil du vinde en million til sent om natten. Nej jeg vandt ikke en disse....

D.10.august tog vi på Naturugripasafnid i Bolungarvik og så en ægte opstoppet isbjørn. Den eneste vi så på hele turen!!!  Derfra kørte vi mod Holmavik. Nordover en masse fjorde, sving og skråninger hist og her. Et kort stop i Sudavik hvor vi fik lidt næring og frisk luft. Vi kiggede på mindehaven for snelavineofre...det skete i 1995. Beboerne er flyttet til et nyt område da de kun må bo i den gamle del af landsbyen om sommeren.  Faktisk havde jeg troet at vi ville tage direkte hjem fra Bolungarvik, men vi blev enige om at overnatte i BærIII i hytte. Det ligger ude på Drangsnes. Der blev spillet spil, læst og strikket til vi gik i seng. Det var godt at være fri for fjernsynet for en enkelt gangs skyld.

D.11.august...mand jeg sov elendigt i hytten, jeg må jo ikke ha været træt nok! Da jeg nu gik glip af Handverksdagar i Hrafnagil, ville jeg længere nord over. Næste stop var Djupavik i Reykjarfjord...der ligger en kæmpe gammel sildefabrik..et par gamle huse og et hotel. Hyggeligt sted. Vi fortsatte til Finnbogastadir og der var en håndværksbutik/museum der lige skulle studeres, og længere endnu...til Nordurfjord hvor vi fik overnatning. Vi tog ud til Krossneslaug hvor der ligger et charmerende udebassin lige ned til havet. Efter hele den lange køretur var det nu godt at få skyllet støvet af... Jeg fik hilst på Juliana, en af de 2 elever der går i Finnbogastadaskole...De 2 kom på besøg i foråret på Grundskolen i Bordeyri sammen med deres skoleinspektør.

D.12.august gik det bare hjemad. Da vi landede hjemme var vi nået op på 1600 km og det var da en pæn slat det..... Så....mamma hot og daddy cool er I klar til vestfjordene næste sommer^....

Nu springer jeg ud på en traktor og vender lidt hø/græs og da der ingen radio er i 575 må jeg jo sidde og synge for fuld hals....ja og hvis der er nogen der ikke kan tåle at høre de smukke toner jeg går og gemmer på....såååååå........  

 I aften står den på pita...bageriet ude på Hvt laver bare de bedste pitabrød her i landet!

Kan I nu te jer som fik i betalt for det....veller

 

 


« Síðasta færsla | Næsta færsla »

Bæta við athugasemd

Ekki er lengur hægt að skrifa athugasemdir við færsluna, þar sem tímamörk á athugasemdir eru liðin.

Innskráning

Ath. Vinsamlegast kveikið á Javascript til að hefja innskráningu.

Hafðu samband