;o)

Som tiden dog går.. Sidste dag på arbejde for Elisabet er i morgen og så skal hun tilbage til Reykjavik. Sent i morgen aften kører jeg hende derned. Jeg tager Jon og Maria med også, for Maria har ikke fået alle sine fødselsdagsgaver endnu...huller i ørerne og Kawasakisko! Jeg må hellere benytte mig af turen og få købt de bøger og hæfter de mangler til skolen.

Jeg synes lige pludselig at sommeren er forbi... Den gik hurtig denne gang men alligevel glæder jeg mig til efteråret overtager.Jeg er vild med efterårets dufte og farver, fårene kommer ned fra heden, man kommer ind i rutinen med skolegang og sport og der bliver strikket mere end normalt. Så er der lige min liste som jeg skrev lidt længere nede....tjah....det er da en god liste, men det værste er at jeg ikke har nået noget af det der står på den! Håndværksdagene i Hrafnagil er overstået og det gik jeg glip af. Men på den anden side så oplevede jeg en masse andre ting og det vejer da lidt op imod. Kunstværker i Hvarfi.....det har jeg billeder af og jeg sætter dem ind ved lejlighed.

I fredags tog de sidste gæster afsted. Hvis jeg havde skrevet ned hvem der har været på besøg i sommer havde et A4 ekki kunne gøre det! Man har tit på fornemmelsen at man lever på en jernbanestation! Nu er her roligt igen og det skal nydes.....

Min stue ligner en garnbutik...det har jeg sagt til mamma hot...det eneste svar jeg fik var at det gør den vel også når jeg kommer på ferie til næste år... Jeg sagde det som en fin hentydning til at jeg gerne vil have at de kigger forbi og bliver en 6 ugers tid...helst fra igår af! Se nu bare hvad der skete i mit vaskerum for et par dage siden!!!! Det var ikke sket hvis ma havde regeret derude! Jeg ved ikke hvor tit jeg har sagt til de forskellige unge mennesker der har vasket tøj her at de skulle passe på at vaske rødt og hvidt hver for sig. Faktisk burde jeg havde sagt "husk at tømme lommer". Det gør jeg nemlig aldrig..det er ligesom med strikkeprøver! Min fine hvide vask af diverse nye t´shirts og et 100 år gammelt skørt (det ER 100 år!) blev lyserød. Jeg havde en hvid hættetrøje på i ferien og i lommen foran havde jeg en rød serviet, hvilket jeg havde glemt....hvor herre bevares... af skade bliver man klog, fra nu af bliver der tømt lommer. Så hvis der er nogen der kommer forbi H.C.Andersens hus i Odense (Odin se!) så mangler den yngste en ny HVID t´shirt med en prinsessekrone og Denmark underneden på.

Igår tog jeg de to yngste med en tur rundt Vatnsnes. Vi tog kaffen med og havde en meget fin tur. Vi kunne ha´stoppet mange flere steder men turen tog alligevel næsten 4 timer. Vi stoppede til at kigge på sæler. Dem var der mange af, de var lige dovne allesammen, lå på skær´ne og dasede. Fugleliv var der en del af og vejret var endnu engang fantastisk. Ingen sol, men luften var lun. Uden at begynde at tælle alle de gange jeg har kørt turen så synes jeg faktisk at det er for galt at jeg aldrig har stoppet i Valdalækur (tror jeg det hedder). Jeg havde det ligesom Hans og Grethe da de opdagede huset som var lavet af slik! Jeg glemte helt tiden det var bare fantastisk. Der var islandske trøjer på mange reoler, nederdele, tasker, sokker, vanter, veste, ja jeg har aldrig set så meget på et så lille sted. Jeg har planer om at tage min veninde med derud og KIGGE nærmere på et par trøjer...ikke fordi jeg mangler uldtrøjer, men man ved jo aldrig om man får en hård vinter!

 Endnu engang måtte Yaris på værksted! Det kan irritere mig så grusomt at jeg ikke kan finde ud af at fixe bare de mindste minuser på min bil. I foråret foreslog jeg min mekaniker at holde et kursus for damer i at skifte dæk, for det er der mange der ikke kan eller har prøvet. Det må lige være noget for husholdningskredesen. Faktisk vil jeg gerne ha et kursus i hvordan man limer lister, ordner låse, skifter olie, skifter udstødningsrør, jeg kan vel bare købe mig en bog om det til at starte med! Som sagt yaris var hos Sveinn og jeg var på arbejde i en halv dag. Der skal lægges nyt linoleum på den nederste etage og derfor skulle alt ryddes ud af spisekammer og køkken. Det bliver skønt at starte derovre igen!

Ungerne og jeg tager ud at samle bær idag. Vejret er i sit es og vi har ikke andet at lave.... Kan I ha´det..... 


« Síðasta færsla | Næsta færsla »

Bæta við athugasemd

Ekki er lengur hægt að skrifa athugasemdir við færsluna, þar sem tímamörk á athugasemdir eru liðin.

Innskráning

Ath. Vinsamlegast kveikið á Javascript til að hefja innskráningu.

Hafðu samband